Search This Blog

Follow by Email

sekarang hidupku lebih bahagia & gembira dari dulu...

I LOVE U my MOTHER & FATHER

Alhamdullilah

Monday, 7 May 2012

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

Ya Allah ,
Titipkan ketenangan buat dia yang sedang keresahan ,
Ya Allah,
kembalikan keceriaan buat dia yang kedukaan ,
Ya Allah,
gantikan tangisan dia dengan senyuman ,
Ya Allah,
jika ini ujian buat dia berikan dia kekuatan ,
agar dia tabah di sepanjang perjalanan lukanya ,
Amin ya rabbal alamin ,

Ketahuilah tiada yang lebih mengerti perasaanmu melainkan Allah , Tiada yang lebih dekat kepadamu melainkan Allah , Maka rintihlah segalanya dalam doa dan sujudmu kepadaNya ,

says-->InsyaAllah

Thursday, 3 May 2012

"_"

'BF & GF'
BF : kte maen satu game nak x???
GF : game pe?
BF : mcm nie, ecok u x payah contact i, kte maen x payah text or call, I pon wt camtu kt u.... kte tgk sape menang, OK?
GF : OK !!!
Esoknya Gf terpaksalah  menahan rindu dekat BF. <egenangan ini satu permainan,
GF cuba kuatkn hati. Keesokan harinya, si GF call si BF. tp x di jwb. So si GF pi lah
rumah BF die. Di luar rumah BF, ramai sgt org. GF mula rasa panik lalu masuk dalam
rumah BF. Sekujur tubuh terbaring kaku di tghrumah. dan tubuh itu adalah jasad si BF
yg sudah meninggal. Mak si BF memberikan sepucuk surat kepada GF. Surat itu bertulis :
"SAYANG, smlm u dpt hadapi sehari tanpa I, ecok lusa dann seterusnya pasti u dapat
hadapi BAHAGIA tanpa i..."_"

Sunday, 29 April 2012

Mesej seorang kekasih kepada kekasihnya ^_^

P : Awak kenapa awak x pernh bw saya g tgk wayang @ kua jln2 macam pasangan lain???
L : Saje...
P : Saje k @awk malu kua dgn sy?
L : Mana ada...
P : Kenapa kte x pernah gayut mlm2 msm pasangan lain???
L : Sebab sy nk jimat kredit...
P : Sampai ati awk kn? kenapa yer kwn pgl kekasihnya "sayang" tapi awk x pernh pon pgl sy "sayang"?
L : Geli la perkataan tu... nk termuntah...

-> Perempuan tersebut terus merajuk selepas membaca mesej kekasihnya...
     Beberapa minit kemudian dia menerima setu mesej....

L : Sy x penah ajk awk kua tgk wayang ngn jln2 sbb nt bla kte dh khawin, awk takkan rasa boring kua dgn sy & sy nk saat tu  nanti menjadi kenangan kte yg pling romantik dlm hidup sy... Lagipun, bukan ke tak elok kalau kua berdua-duaan? Mcm2 leh t'jd kn? saya x nk gayut ngn awk mlm2 bkn sbb sy nk save krdt ke ape tp sy x nk diri sy hanyut dgr suaramerdu awk... Biarlah sy mendgrnya pada mlm p'tama kte nt supaya sy akn lebih m'hargainya... sy x pgl awk syg bkn sy geli nk pgl tp niarlah sy pgl awk "sayang" bla kte dh jd suami isteri nanti kerana awk awk x kn rasa bosan mendengarnya & dpt menjaga hati sy dari tergoda dgn hasutan syaitan... sy sgt mencintai awk & sy janji suatu ari nt awk akan merasai apa yg org lain rasa skrg setelah kte sah menjadi suami isteri....
P : Sambil menangis terharu berkata " Terima kasih bakal suamiku... Aku amat menyintaimu... Ya Allah, satukan lah kami dalam ikatan yg SAH"

Manusia yang cepat lpe diri... (.-_-.)

Ada seorang wanita buta...
semoa org membencinya, kecuali kekasihnya.

Wanita itu selalu b'kata, "saya akan menikahimu saat saya boleh melihat"
Suatu hari, ada orang mendermakan mata kepada wanita itu.
Akhirnya wanita itu dapat melihat...
Dengan segera, wanita itu pergi menemui kekasihnya
Tetapi ketika dia menemui kekasihnya, dia merasa terlalu terkejut
kerana kekasihnya jugak buta...
Kekasihya bertanya "sudikah kamu menikahi denganku sekarang?"
Tanpa sebuah alasan, wanita itu menolak ....
Kekasihnya pun tersenyum dan berlalu pergi sambil berkata.
"Tolong jaga mata saya baik-baik..."
Wanita itu tidak sedar yang itu mata kekasihnya...